Monday, March 9, 2009

THE 1ST MALAY POEM I TYPE IT OUT RIGHT AT THE MOMENT I FEEL LIKE WRITING..

~OUR LOVE IS JUST LIKE HELL AND HEAVEN AND THE 4 ELEMENTS IN OUR LIFES ~


cinta ini adalah sesuatu perasaan..

atau sesuatu perkataan?..


mengapakah kamu tidak percaya..

yang cintaku ini sangat bercahaya..


tidak kamu rasa kejujuran cinta ku..

hanya untuk seseorang sahaja, ialah kamu..


mencarimu bukan senang tapi susah..

sama seperti menang dan kalah..


cintaku kepada mu sebagai air laut yang luas..

yang saya susah hendak melepaskan kerana, saya tidak puas..


cintaku kepada mu sebagai api masak yang panas..

kerana saya adalah seseorang yang tenang tetapi bukan ganas..


cintaku kepada mu sebagai angin taufan yang tenang..

mendapat kamu adalah susah tapi mencintaimu adalah kenangan..


cintaku kepada mu sebagai tanah gempa bumi yang kuat..

seperti bangunan yang diisi oleh batu-bata yang tidak boleh dibuat..


cinta itu adalah perasaan sayangku kepada mu..

yang selalu ternampak bayangmu didalam mataku..


kalau seseorang lelaki itu berkata perkataan manis..

itu adalah perkataan yang ada di dalam buku yang ditulis!..


perkataan di dalam hati susah hendak di memahami..

tapi kalau kita mengambil masa untuk merasakan hati kami..,


insya’allah jodoh kita akan ditunaikan dengan cara yang bahagia..

dan satu hari nanti, rasa sayang dan cinta kita akan selama-lamanya..


TUHAN adalah MAHA PENYAYANGI dan MAHA KUASA..

DIA tidak akan memberi umatNYA putus usaha!..


rasa sayangNYA kepada kita ada berbezaan..

sama dengan saya yang selalu redha rasa cinta saya kepada mu..


saya harap puisi ini akan diingati di dalam hatimu,

kerana anda seseorang yang akan selalu di didalam hatiku..


selalu dan selamanya..

sampai kita ditelan oleh syaitan dan pengacauNYA..


tetapi TUHAN akan menyelamatkan kita dariNYA

supaya kita boleh berjumpa dengan TUHAN bersama keluarga kita..


bila saya tiada lagi di dunia ini, saya akan meninggal mu disisi TUHAN..

tetapi cinta dan rasa sayang kepadamu akan tetap di hatimu selalu, sebagai percintaan TUHAN!..


~THE END/MUHAMMAD ARIFF BIN HADANAH/ANGEAL ARIFF~

No comments: